Menu główne
O Parowozowni
W roku 2003 spółka PKP CARGO S.A. przejęła Parowozownię Wolsztyn oraz skanseny w Chabówce i Kościerzynie. Wraz z przejętymi obiektami, w których zlokalizowane były skanseny spółka przejęła również zabytkowy tabor i inne eksponaty. Od tego czasu dokonano kilkunastu napraw rewizyjnych i głównych parowozów, odbudowano składy wagonów historycznych i odrestaurowano dużą ilość maszyn i urządzeń oraz innych eksponatów kolejowych. Stałe prowadzenie napraw parowozów umożliwia, szczególnie w Wolsztynie, zatrudnienie ich przy obsłudze planowych pasażerskich pociągów rozkładowych, a także do obsługi pociągów retro. PKP CARGO S.A. stale poszerza ofertę usług między innymi organizując na terenie parowozowni i skansenów imprezy dla turystów z Polski, Europy, USA, Japonii zainteresowanych techniką parowozową a także przejazdy okolicznościowe taborem historycznym. Dzięki temu możemy cieszyć oko podczas takich pokazów jak ten organizowany w Wolsztynie.
Krótka charakterystyka parowozowni i skansenu trakcji parowej w Wolsztynie
Lokomotywy czynne
Ok1-
Najciekawsze eksponaty
Ponad 20 różnych eksponatów, w tym parowozy towarowe konstrukcji niemieckiej serii: Ty1, Ty2, Ty3, Ty42, Ty43, Ty5 oraz najcięższy parowóz zbudowany dla PKP Ty51-
Infrastruktura
8-
Trasy kolejowe
Z Wolsztyna wychodzi kilka linii kolejowych w 5 różnych kierunkach. Są to trasy do Zbąszynka, Leszna i Poznania oraz linie z ruchem zawieszonych do Konotopu (Nowej Soli) i Kargowej (Sulechowa). Wszystkie z nich przedstawiają wartość historyczną. Można tam podziwiać dawną pruską architekturę małych dworców zachowanych w stanie oryginalnym od 100 lat. Także pozostałe obiekty jak: mosty, wiadukty, semafory, nastawnie to wiekowe kilkudziesięcioletnie urządzenia.
Źródło:
www.parowozowniawolsztyn.p